Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Společenská odpovědnost ve strategii podnikatelských subjektů
FUCHSOVÁ, Eva
Společenská odpovědnost je běžnou součástí firemní praxe i etablovaným tématem vědeckého bádání. Ačkoliv se v České republice mnoho firem k CSR hlásí, současný trend strategického pojetí konceptu společenské odpovědnosti nebyl dostatečně probádán. Zahraniční studie opakovaně došly k závěru, že důsledné začlenění společenské odpovědnosti do podnikové strategie a strategické řízení všech dimenzí CSR posiluje firemním růst, přináší konkurenční výhody a přispívá k trvale udržitelnému rozvoji společnosti. Cílem práce je zjistit, zda i v České republice podnikatelské subjekty se strategickým pojetím CSR dosahují lepších hospodářských výsledků oproti těm, jejichž přístup ke společenské odpovědnosti je spíše intuitivní a nesystematický. Zároveň hledá odpověď na otázku, jestli při rozdílných firemních strategiích je žádoucí se zaměřit na odlišné CSR aktivity, které by firemní růst podpořily. Na souboru více jak 400 českých podniků, které se CSR věnují, bylo provedeno šetření dimenzí strategické CSR a základních hospodářských charakteristik. Data byla zpracována metodami shlukové analýzy, faktorové analýzy a multinomiální logistické regrese. Výsledky ukazují, že existuje vazba mezi vyspělejším, tedy strategickým pojetím CSR a dosažením ekonomické prosperity. Dále bylo zjištěno, že firmy s odlišnou firemní strategií by mely zvažovat bedlivě přínosy jednotlivých CSR aktivit. U všech tří strategií se ukázaly pozitivní efekty u činností zaměřených na zaměstnance a lokální komunitu, u strategie diferenciace byl zaznamenán přínos kultivace tržního prostředí a u strategie nejvyšší kvality ochrany lidských práv. Naopak při strategii nejnižší ceny neznamená dodatečná CSR aktivita ekonomickou výhodu. Závěry přispívají k objasnění vazeb mezi strategickou CSR a firemním růstem v českém podnikatelském prostředí a přináší konkrétní poznatky, které mohou být firmami implementovány, pokud chtějí posílit pozitivní efekty svých společensko-odpovědných aktivit.
Strategická společenská odpovědnost firem
Urbanová, Kristýna ; Pavičová, Petra (vedoucí práce) ; Deverová, Lenka (oponent)
Diplomová práce se věnuje strategické společenské odpovědnosti firem a s ní souvisejícímu konceptu vytváření sdílené hodnoty (tzv. creating shared value). Analyzuje rozdíl mezi strategickou CSR a klasickou firemní filantropií, kdy se jedná o přerozdělování části zisku. Poukazuje na vazbu mezi businessem a občanskou společností. V současnosti si firmy uvědomují, že jejich úspěšnost souvisí se zdravím společnosti, ve které působí, a proto se při implementaci strategické CSR zaměřují na řešení problémů, které se vztahují k oblasti, ve které jsou profesionálové. Diplomová práce se zaměřuje na vytváření spolupráce mezi firmami a občanskou společností, která je vybudována na myšlence, že sociální a ekonomické cíle se vzájemně překrývají. Tato spolupráce je výzvou k řešení společných sociálních problémů a měla by přinášet prospěch oběma stranám. Teoretický základ práce je doplněn empirickou částí založenou na analýze rozhovorů se zástupci firem a organizací občanské společnosti.

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.